Zadania Kancelarii obejmują w szczególności:
1) obsługę korespondencji przychodzącej, wewnętrznej i wychodzącej Uczelni zgodnie z instrukcją kancelaryjną;
2) przyjmowanie korespondencji przychodzącej od operatora pocztowego, przesyłek kurierskich oraz ich rozdział;
3) rejestrację wpływów korespondencji przychodzącej w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD), skanowanie jej i wprowadzanie cyfrowo odwzorowanych dokumentów do systemu EZD;
4) zapewnienie prawidłowego wysyłania korespondencji wychodzącej;
5) obsługę elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, systemu e-doręczeń oraz Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF) i Krajowego Sytemu e-Faktur;
6) koordynowanie współpracy z operatorem pocztowym realizującym usługi pocztowe na rzecz Uczelni;
7) prowadzenie i obsługę składów chronologicznych utworzonych w Uniwersytecie;
8) nadzór nad funkcjonowaniem punktów kancelaryjnych w Uczelni w zakresie zarządzania dokumentacją;
9) współpracę z innymi jednostkami organizacyjnymi, w tym z Koordynatorem Czynności Kancelaryjnych i administratorami systemu EZD, w zakresie zapewnienia właściwego postępowania z dokumentacją.