specjalistka PR ds. popularyzacji badań naukowych
Konsultacje w semestrze zimowym 2024/2025
W semestrze zimowym 2024/2025, do 28 lutego 2025, przebywam na urlopie naukowym. Kontakt: beata.derkacz@ug.edu.pl
Konsultacje, sesja poprawkowa 2023/2024
Czwartki, 10.00-11.30, online. Link:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YzdhZTZjZjAtODYwN...
Konsultacje – sesja letnia 2023/2024
Wtorki, godz. 10.00-11.30:
online: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YWI0MDAyOGItZDYyN...
lub pok. S 442, WNS
Zmiana terminu konsultacji w sesji letniej 2023/2024
Konsultacje odbywają się we wtorki , w godz. 13.00-14.30 , pok. S 442, Wydział Nauk Społecznych UG
Konsultacje w sesji zimowej 2023/2024
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NjNjMzhjMGUtNDU3O...
kontakt: beata.derkacz@ug.edu.pl
Zapraszam
Beata Czechowska-Derkacz
Semestr letni 2022/2023
Wtorki: 8.00-11.15 seminarium projketowe, pok. S 442 WNS UG
Środy: 8.00-11.15 - Media relations - warsztaty, s. S317
doktor nauk humanistycznych, specjalistka public relations, adiunkt w Instytucie Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego. Rzeczniczka prasowa Uniwersytetu Gdańskiego w latach 2003-2020 i dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem, obecnie specjalistka PR ds. promocji badań naukowych. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu public relations oraz rzecznictwa prasowego: m.in. monografii: Rzecznictwo prasowe. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna (DIFIN 2015), Identity and Image In Media Communication (Novae Res 2016), Uniwersytet Gdański wobec wyzwań polityki rozwoju regionu pomorskiego. Sposoby prezentacji w mediach (Wydawnictwo UG 2020), Antologia młodych mediów... (Wydawnictwo UG 2022) oraz serii artykułów naukowych nt. kryzysów komunikacyjnych na uczelniach i wizerunku naukowców. Zainteresowania naukowe koncentruje na badaniach strategii wizerunkowych i komunikacyjnych w mediach. Łączy teorię z praktyką, prowadząc zajęcia i warsztaty z zakresu public relations, komunikacji społecznej i dziennikarstwa. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Prom. Nagrodzona w konkursie Polskiej Agencji Prasowej – Nauka w Polsce „Popularyzator Nauki 2020” za prowadzenie wzorcowej polityki informacyjnej. Wyróżniona Nagrodą Rektora Uniwesrytetu Gdańskiego, zespołową, za publikację 'University of Gdansk and the challenges of the Pomorskie Region development policy'.
doktor nauk humanistycznych, specjalistka public relations, adiunkt w Instytucie Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego. Rzeczniczka prasowa Uniwersytetu Gdańskiego w latach 2003-2020 i dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem, obecnie specjalistka PR ds. promocji badań naukowych. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu public relations oraz rzecznictwa prasowego: m.in. monografii: Rzecznictwo prasowe. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna (DIFIN 2015), Identity and Image In Media Communication (Novae Res 2016), Uniwersytet Gdański wobec wyzwań polityki rozwoju regionu pomorskiego. Sposoby prezentacji w mediach (Wydawnictwo UG 2020), Antologia młodych mediów... (Wydawnictwo UG 2022) oraz serii artykułów naukowych nt. kryzysów komunikacyjnych na uczelniach i wizerunku naukowców. Zainteresowania naukowe koncentruje na badaniach strategii wizerunkowych i komunikacyjnych w mediach. Łączy teorię z praktyką, prowadząc zajęcia i warsztaty z zakresu public relations, komunikacji społecznej i dziennikarstwa. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Prom. Nagrodzona w konkursie Polskiej Agencji Prasowej – Nauka w Polsce „Popularyzator Nauki 2020” za prowadzenie wzorcowej polityki informacyjnej. Wyróżniona Nagrodą Rektora Uniwesrytetu Gdańskiego, zespołową, za publikację 'University of Gdansk and the challenges of the Pomorskie Region development policy'.
Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
Członkini Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PROM"
Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej
Monografie
Rozdziały w monografiach
B. Czechowska-Derkacz, Próba dochodzenia prawdy w mediach, czyli o sprostowaniu jako narzędziu komunikacji z punktu widzenia zawodowych komunikatorów – rzeczników prasowych, Proto.pl, część 1 i część 2, 15.11.2014,
KONFERENCJE NAUKOWE
Toruń, Homo Communicatativus. Przestrzeń informacyjna współczesnej nauki, 25-26 czerwca 2015, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, udział
KONFERENCJE BRANŻOWE
26. Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PROM, Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji, Bornisławów-Łódź, 24-27 stycznia 2016
25. Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PROM, Łochów, „Uczelnia na całe życie", Collegium Mazovia, 21 - 24 czerwca 2015