ATUTY KIERUNKU
W ramach kierunku Tourism&Hospitality studenci zdobędą wiedzę z zakresu ekonomicznych, społecznych i środowiskowych uwarunkowań turystyki jako działalności człowieka i jako gałęzi gospodarki w skali lokalnej i globalnej. Absolwent po ukończeniu studiów będzie przygotowany do realizacji zadań związanych z zarządzaniem destynacją turystyczną oraz przygotowywaniem kompleksowych produktów turystycznych uwzględniających walory kulturowe i przyrodnicze oraz możliwośći gospodarcze danej lokalizacji, a także potrzeby i oczekiwania społeczności lokalnej. Głównym celem kursu jest przygotowanie przyszłych profesjonalistów branży turystycznej, którzy rozumieją znaczenie zrównoważonych rowiązań w przestrzennym, ekonomiczym i społecznym rozwoju turystyki.
I rok: na pierwszym roku studiów studenci otrzymują wysoki poziom interdyscyplinarnej wiedzy związanej z turystyką i gościnnością (od infrastruktury i biznesu po zarządzanie i projektowanie produktów) oraz metod badań społecznych i przestrzennych (min. GIS).
II rok: drugi rok studiów jest poświęcony zrozumieniu zagrożeń i wyzwań związanych z rozwojem turystyki oraz tworzeniem produktów turystycznych i nabywaniem umiejętności potrzebnych we współczesnej karierze zawodowej.
Od drugiego semestru studiów zaczniesz przygotowywać pracę dyplomową pod okiem naszych pracowników naukowych. Studia obejmują także praktykę zwodową i wyjazd terenowy oraz udział w wykładah do wyboru z oferty uczelni.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
-
instytucje państwowe i samorządowe różnych szczebli (wydziały turystyki, DMO),
-
biznes turystyczny (touroperatorzy, biura podróży, zarządzanie hotelami),
-
organizacje pozarządowe działające w obszarze zrównoważonego rozwoju turystyki,
-
instytucje kultury.
Ponadto absolwenci będą przygotowani do planowania własnej działalności gospodarczej w branży turystycznej.